Agensi Terbaik Wasiyyah Shoppe 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
ANTIK BUKAN SEBARANG ANTIK

ANTIK BUKAN SEBARANG ANTIK

Satu lagi ghete(harta) yang ramai org buat tak ambil peduli. Org lama-lama suka simpan barang antik. Tak antik pon, dia akan tahu satu hari nanti barang tu akan jadi kegilaan semua orang. Contoh? Duit syiling RM1 lama, setem lama, motor honda bulat (ni mesti ramai dpt...
ADIK BERADIK BERMASAM MUKA FAKTOR UTAMA SUKAR URUS HARTA PUSAKA

ADIK BERADIK BERMASAM MUKA FAKTOR UTAMA SUKAR URUS HARTA PUSAKA

Kunci utama untuk proses pusaka dgn cpt adalah dgn persetujuan waris yang lain. Kalau ada yang bermasam muka, tidak bertegur sapa. Mmg susah lah jawabnya. Selalu kami terima panggilan minta bantuan untuk selesai kes pusaka yang ahli keluarga tidak sepakat dan tak beri...
PEMBAHAGIAN HARTA PUSAKA YANG TERBAIK

PEMBAHAGIAN HARTA PUSAKA YANG TERBAIK

Alhamdulillah dan tahniah kerana ada dalam kalangan kita akhirnya berjaya menjalankan tgjwb dlm menguruskan harta pusaka yang ditinggalkan. Mungkin setelah beberapa bulan atau beberapa tahum barulah proses tu selesai. Tapi, ada juga yang tak selesai lagi. Kenapa tak...
SIAPAKAH YANG TERLIBAT UNTUK PROSES PUSAKA?

SIAPAKAH YANG TERLIBAT UNTUK PROSES PUSAKA?

Hujung minggu mcm ni mungkin ada family yang berkumpul untuk menyelesaikan kes kes pusaka yang tak selesai. Tapi, taktahu siapa sebenarnya yg terlibat untuk membantu menyelesaikan isu ni. Ada 4 tempat yang boleh anda pergi untuk uruskan masalah pusaka: 1. Kalau harta...
CARA MENUNTUT HARTA PUSAKA…

CARA MENUNTUT HARTA PUSAKA…

Bila baca pasal harta pusaka mesti akan ada yg terdetik nak tahu cemana lah agaknya nak dapat harta pusaka yang ditinggalkan untuk waris-waris si mati kan. Takdelah nak kata gilakan harta tapi kalau dah rezeki takkan nak tolak. Betul ke tepat sekali? Kalau macam tu....
BAHAGIAN FARAID IBU 1/6

BAHAGIAN FARAID IBU 1/6

  Dalam surah An-Nisa telah dinyatakan pecahan bahagian yang akan diterima oleh waris-waris sekiranya pemilik meninggal dunia. Salah satunya adalah bahagian ibu iaitu 1/6 daripada nilai harta yang ditinggalkan. Walaupun ada yang dah tahu tapi masih ramai lagi...