Agensi Terbaik Wasiyyah Shoppe 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

Cerita Seorang Datin Yang Suka Berfashion

by | 20 Jan 2019

Cerita kali ni ditujukan khas untuk mereka yg suka berfashion. Kalau wanita kebanyakan suka kumpul handbag, kasut, tudung dan baju rekaan selebriti terkenal mahupun jam tangan. Tak kira juga yg lelaki ada hobi tersendiri kumpul jam tangan, wallet, tali pinggang ataupun brgn peribadi.

Realitinya ramai yg mengumpul tapi tktahu apa akan jd pd masa akan dtg. Kisah benar byk berlaku bila berlaku kematian. Benda kecik mcm ni pon boleh jd isu. Boleh jadi gaduh. Yelah konon setakat handbag je takkan lah sampai gaduh ye dokkk. Tapi dah kalau handbag Hermes Birkin ori jahhh takkan lah taknak rebut kannn. Jam pulak Tissot ori bukan copy ori 121. Sape taknak. Tu sbb lah sampai ada yg bermasam muka.

Tapi ada juga dlm kes client kami, datin ni cakap lah kan. Sblm dia jumpa kami, dia ada lah pesan pesan mulut kt sorg anak ni. Koleksi milik dia tu nak bg kpd si polan si polan ni. Tp ada juga yg koleksi kesayangan sampai taktahu nak bagi pd siapa sbb risau apa si penerima tu akan buat. Tp bila jumpa kami, kami terangkan yg sebenarnya setakat cakap mulut ni tak kukuh mana pon. Once ada yg menentang SEMUA pesanan akan TERBATAL. Pembahagian akan mengikut persetujuan waris. Datin tu apa lagi. Tambah risau lahhhh sebab koleksi dia mahal mahal hokayy. Taknak lahhh dapat kat tgn sape sapa tahhhh.

Kami pon bgtahu yg hibah adalah solusi yg mampu bantu untuk menyelesaikan hasrat nya tu. Terus datin bersetuju buat hibah. Nak diceritakan disini, koleksi kesayangan ni pon kena rancang sebelum waris lain berpecah belah.

Janganlah nanti dikata “ala saya takde harta”. Ayat cliche sangat niii. Sekali buka wardrobe naaaa bersusun koleksi.

Bila baca kisah ni, ambillah tindakan bijak. Bertindak awal sebelum tragedi ngeri berlaku. Rancang Kerana Sayang.